Labie darbi Latvijai

      Ģimnāzijā jau otro gadu vizuālās mākslas stundās 10.klases skolēni zīmē skices kāda objekta vizuālā tēla uzlabošanai. Šogad - “Skolas ielas” autobusu pieturas nojumei. Grobiņas novada galvenais arhitekts Uģis Kaugurs izvērtēja skices un kopā ar ģimnāzijas direktori un vizuālās mākslas skolotāju izdarīja izvēli. Tad skolēni aprēķināja nepieciešamo krāsas daudzumu, skolas saimnieks iegādājās krāsas. 11.maija saulainajā dienā visi desmitie devās uz pieturu "Skolas iela" un 4 stundu laikā zīmējumi no skiču lapām klājās uz nojumes sienām. Saulīte žāvēja krāsojumu, garāmgājēji un garāmbraucēji apbrīnoja darbošanos, gandarījums par padarīto ir liels un patiess.

we.jpg we2.jpg we3.jpg we4.jpg

Nopelnītā mācību eksursija

  No 5. – 8. Maijam bijām Norvēģijas otrajā lielākajā pilsētā – Bergenā. Uz turieni devāmies projekta „Esi līderis!’’ veidotajā mācību ekskursijā. Uz Bergenu lidojām apmēram 2 stundas ar lidmašīnu. Pa pilsētu pārvietojāmies kājām, taču tālākus attālumus braucām ar autobusu vai tramvaju.

   Pirmajā dienā mēs Norvēģijā ieradāmies ap 15:00. Nonākuši hostelī mēs atpakojām mantas un tad devāmies tikties  ar Norvēģijas latviešu amatierteātra  biedrības vadītāju. No viņas uzzinājām par Norvēģijas skolu sistēmu , tradīcijām un nogaršojām tradicionālo zivju zupu. Tā kā visi bijām noguruši, tad mēs devāmies atpakaļ uz hosteli un atpūtāmies.

   Otrā diena iesākās agri. Iepazinām Bergenu un tās vēsturi apmeklējot muzeju un klausoties citu sagatavotos materiālus par apskates objektiem. Šajā dienā mēs arī uzbraucām ar funikulieri kalnā Floyen, no kura pavērās brīnišķīgs skats. Tālāk no kalna Floyen kāpām uz divām virsotnēm. Kad bijām tikuši lejā no kalna bija jau vēls, tāpēc devāmies uz hosteli.

   Trešajā dienā devāmies klausīties prezentāciju par Norvēģu uzņēmumu „BIR’’. Uzzinājām, ka šis uzņēmums šķiro un pārstrādā atkritumus, sapratām, ka gandrīz visi norvēģi ir aktīvi atkritumu šķirotāji. No prezentācijas uzzinājām, ka pārstrādājot atkritumus mēs palīdzam ne tikai Zemei, bet arī paši sev. Pēc prezentācijas noklausīšanās devāmies uz vēl vienu funikulieri, kur pārvietojas pa gaisu, un uzbraucām Ulriken kalnā. Nonākuši uz platformas, pie kuras apstājas funikulieris, mēs apskatījām Bergenu no augšas, jo tas ir augstākais kalns, uz kuru var uzbraukt ar funikulieri. No platformas uz kuras atradāmies, mēs ieraudzījām vienu virsotni, līdz kurai arī uzkāpām. Nonākuši atpakaļ hostelī mēs visi sapulcējāmies uz kopīgu vakara pavadīšanu jautrā gaisotnē.

  Ceturtajā un pēdējā dienā apmeklējām zinātnes centru „Vilvite”, kurā izmēģinājām dažādas ar zinātni saistītas aktivitātes, kā, piemēram,  prāta futbolu, braukšanu ar riteni, kurš brauc uz apli 3600 un dažādas simulācijas. Iejutāmies arī laika ziņu vadītāja lomā un pētījam naudu, zirnekli un mušu ar mikroskopu. Zinātnes centrā noklausījāmies arī lekciju, kurā pastāstīja tieši kāpēc izveidoja šo centru. Pēc centra apmeklējuma ar tramvaju nokļuvām lidostā, jo bija laiks doties mājup. Lidostā pavadījām apmēram 2 stundas un 18:45 ielidojām Rīgā.

  Bunka Helēna Anna

IMG-20180516-WA0014.jpg IMG-20180516-WA0015.jpg IMG-20180516-WA0016.jpg IMG-20180516-WA0017.jpg IMG-20180516-WA0018.jpg IMG-20180516-WA0021.jpg IMG-20180516-WA0023.jpg IMG-20180516-WA0025.jpg

Cilvēki - Latvijas novadu dārgumi

     9.maijā Latvijas okupācijas muzejā notika konkursa “Cilvēki - Latvijas novadu dārgumi” trešā kārta, uz kuru tikām uzaicināti divu darbu pārstāvji: es un Amanda kā komanda ar darbu par skolotāju Egilu Juceviču un Valts Kālis ar savu darbu par Almu Kāli - savu omīti.

        Par konkursa norisi: Konkursa 1. kārtā katra novada koordinatori izvēlējās 7-12 veiksmīgākos darbus, kuru autorus uzaicināja sagatavot prezentāciju par savu darbu. Konkursa 2. kārtā notika pasākumi novados, kuros konkursa dalībnieki prezentēja savus darbus. Žūrija izvēlējās divus līdz trīs interesantāko darbu autorus no katra novada, kurus aicināt uz konkursa 3. kārtu.

      Visi uzaicinātie dalībnieki balvā saņēma braucienu uz Eiropas Parlamentu pie kāda no deputātiem. Valtam būs iespēja satikties ar Krišjāni Kariņu Briselē, savukārt man un Amandai būs iespēja doties uz Eiropas Parlamentu Strasbūrā pie deputāta Arta Pabrika. Visi konkursa darbi, kuri tika izvirzīti 3.kārtai bija līdzvērtīgi, un katrs ar kaut ko atšķīrās un bija īpašs. Bija gan emocionāli, gan mīļi, gan ļoti profesionāli veidoti darbi.

     Domāju, ka tas ir brīnišķīgi, ka jaunieši darbojas, it īpaši jaunākie, un dara to ar entuziasmu, sasniedzot savu mērķi. Viņos noteikti var meklēt iedvesmu un smelties radošumu no  viņu idejām.

                                                                                       Alise Bauže

Koku stādīšana Simtgades Latvijai

Kas tad ir meža atjaunoša mūsdienās Latvijā? Tā ir stādīšana, sēšana, kultūru kopšana un aizsardzība nākotnes meža pamats. Cik apzinīgi un pareizi to pratīsim un varēsim veikt, tādu mežu arī audzēsim. Lai gan grūti noticēt, ka no mazas,adatainas priedītes stāda var izaugt milzīga priede. Un šajā varēšanā slēpjas dabas varenība.

Mācoties šīs vērtības   saglabāt un kopt, šogad, 2. Maijā, 8. b klases un 10.a (zēni) klases skolēni kopā ar skolotāju Annu Zalāni, piedalījās meža stādīšanas talkā. Skolēni darbojās LVM izstrādātās vides izglītības programmas „Koku stādīšana Simtgades Latvijai” ietvaros, kas balstīta uzzināšanu, pieredzes un iemaņu iegūšana, skolu jaunatnei esot tiešā saskarsmē ar mežu un apkārtējo vidi. Tas nozīmē, ka ikvienam skolēnam bija iespēja uzzināt, kā pareizi atjaunojams un kopjams mežs, akcentējot videi draudzīgu, ekonomiski izdevīgu un sociāli atbildīgu meža apsaimniekošanu.

Skolēni stādīja kociņus, izmantojot ne tikai tradicionālu paņēmienu, piemēram, ar speciālu šauru, garu lāpstu, bet pamēģinot to darīt arī ar stādāmo stobru. Prieks, ka skolēni mežu atjaunoja ar lielu atbildības sajūtu.

Meža atjaunotāji stādīja priedes dēstus. Kopumā apstādīja 2 ha meža platības, kas nākotnē priecēs ne tikai pašu koku stādītājus, bet arī nākamās paaudzes. Pēc gadiem, skolēniem būs patīkami  braukt garām šai vietai un stāstīt saviem bērniem vai mazbērniem, kā šīs ir viņu stādītās priedes.

Pēc paveiktā darba visiem ir gandarījuma sajūta par izdevušos pasākumu. Bija prieks sadarboties ar mežsargu, ko atzinīgi novērtēja paši skolēni. Pati jautrākā daļa tika pietaupīta beigām, kad pēc labi padarīta darba tika ceptas desiņas un piedzerts kvass, kā arī mielošanās ar saldējumu.

  IMG-20180504-WA0050.jpg IMG-20180504-WA0051.jpg IMG-20180504-WA0052.jpg IMG-20180504-WA0053.jpg IMG-20180504-WA0056.jpg IMG-20180504-WA0057.jpg IMG-20180504-WA0058.jpg IMG-20180504-WA0059.jpg IMG-20180504-WA0061.jpg IMG-20180504-WA0062.jpg IMG-20180504-WA0064.jpg IMG-20180504-WA0079.jpg IMG-20180504-WA0081.jpg IMG-20180504-WA0084.jpg IMG-20180504-WA0088.jpg  

Ģimmnāzijas dzimšanas diena

     12 gadi, viens kārtīgs darba cēliens aizvadīts. 26.aprīlī Grobiņas ģimnāzija svinēja savu dzimšanas dienu. Šajā dienā mūs sveica Liepājas POP ROK skolas audzēkņi. Pasākumā piedalījās arī starptautiskā projekta skolotāji un skolēni.
     Dienas otrajā daļā tikāmies ar LTV 1 sporta nodaļas pārstāvjiem Uģi Jokstu, Reini Ošenieku un Dāvidu Ernštreitu. Vīri sniedza ieskatu sporta komentētāju ikdienas darbā un kā notiek darbs olimpiskajās spēlēs.
Dzimšanas dienā, jau kā tradīcija, ir Vienotības skrējiens. Aktīvu dalību ņēma skolēni, skolotāji un ciemiņi – sporta komentētāji.


Lielākais pārsteigums – labdarības kūka, ko cepa un veidoja paši skolēni.


Daudz laimes dzimšanas dienā!

DSC05941.JPG DSC05942.JPG DSC05945.JPG DSC05948.JPG DSC05950.JPG DSC05952.JPG DSC05954.JPG DSC05957.JPG DSC05958.JPG DSC05962.JPG DSC05963.JPG DSC05966.JPG DSC05968.JPG DSC05969.JPG DSC05973.JPG DSC05975.JPG DSC05976.JPG DSC05980.JPG DSC05983.JPG DSC05984.JPG DSC05985.JPG DSC05986.JPG DSC05989.JPG DSC05993.JPG DSC06000.JPG DSC06001.JPG DSC06002.JPG DSC06003.JPG DSC06004.JPG DSC06005.JPG DSC06006.JPG DSC06007.JPG DSC06008.JPG DSC06009.JPG DSC06012.JPG DSC06013.JPG DSC06014.JPG DSC06015.JPG DSC06016.JPG DSC06017.JPG DSC06018.JPG DSC06019.JPG DSC06020.JPG DSC06021.JPG DSC06022.JPG DSC06024.JPG DSC06025.JPG DSC06028.JPG DSC06030.JPG DSC06032.JPG DSC06033.JPG DSC06034.JPG DSC06035.JPG IMG-20180426-WA0003.jpg IMG-20180426-WA0004.jpg IMG-20180426-WA0005.jpg IMG-20180426-WA0006.jpg IMG-20180426-WA0007.jpg IMG-20180426-WA0008.jpg IMG-20180426-WA0009.jpg IMG-20180426-WA0010.jpg IMG-20180426-WA0011.jpg