Kļūda
  • JFolder: :files: Path is not a folder. Path: /var/www/grobinagim/images/ped/igaunija

Jau zināmi šaha čempionāta līderi

        Ir izspēlētas  Grobiņas sākumskolas un Grobiņas ģimnāzijas visu trīs šaha čempionātu ( 1.-2.klase ; 3.-4.klase ; 5.-12.klase) piecas kārtas un zināmi jau līderi. Pirms skolēnu brīvlaika, dēļ lielās slimošanas, bija problēmas ar neizspēlētām partijām, bet nu tādas ir palikušas vairs tikai 5.-12.klašu turnīrā, kur daži šahisti vēl slimo. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, šogad  tiešām masveida  slimošanas laikā klases bija pustukšas un radīja problēmas arī čempionāta norisē.

      Vērojot spēles ir jūtama ļoti liela skolēnu prasmju izaugsme pie šaha galdiņa. Spēles ir kvalitatīvākas, ar skaistām kombinācijām un matiem, jo cīņas ir pa īstam – par medaļām. Ilgāk tiek apdomāti gājieni, vairs nav sasteigtu, paviršu partiju.

       1.-2.klašu grupā cīnās 20 šahisti. Starp zēniem līderis ar 5 punktiem ir ĒRIKS APENĪTIS. 4 punkti – ERNESTAM JĒKABSONAM un TOMAM VIRBULIM. 3,5  punkti – ROBERTAM GEDOVIUSAM un HENRIJAM BAUŠENIEKAM.  3 punkti – KRISTAPAM LĒVALDAM, EMĪLAM SKABARNIEKAM, JONATANAM  KULPEM. Starp meitenēm līdere ar 3 punktiem ir JASMĪNA SPRICE. 2 punkti LAURAI PAEGLEI, ALISEI LATIŠAI, ANCEI KREIŠMANEI.

      3.-4.klašu grupā cīnās 14 šahisti. Starp zēniem līderis ar 5 punktiem ir MADARS PODNIEKS. 4 punkti – TĀLRĪTAM PUJĒNAM  un  ALEKSANDRAM RUPERTAM. 3 punkti – GUSTAVAM BAUMANIM, EDUARDAM VĀRNAM. Starp meitenēm līdere ar 2,5 punktiem ir LĪVA BARDULE. 2 punkti  EVELĪNAI MARKUS – NARVILAI .1,5 punkts – EGIJAI CĪRULEI, LAUMAI EKŠTEINAI.

                5.-12.klašu grupā dēļ slimošanas ir daudzas iekavētas spēles, tāpēc līderi ir zināmi daļēji, jo tabulā vēl nav  visi rezultāti. Kopā turnīrā cīnās 14 šahisti.5 punkti no 5 spēlēm ir VALTAM KĀLIM. 4 punkti KRISTIANAM  KULPEM.3 punkti – VERNERAM SKRASTIŅAM. 2,5 punkti – KRISTIĀNAM KALNIŅAM, VIESTURAM TRUMARAM. Iepriekšējo gadu līderiem  - Valdim Volgemutam, Emīlam Rolavam un Ričardam Krauklim ir iekavētas spēles. Pirmo gadu cīnoties šajā turnīrā ļoti veiksmīgu startu, parādot labas šaha spēles prasmes, ir uzsācis arī  JĀNIS ZVIEDRĀNS . Līdere starp meitenēm ar 2 punktiem ir IEVA PŪSTNIECE.

      Visos turnīros priekšā vēl 4 spēles un var notikt arī līderu maiņa. Ikvienam no šahistiem ir iespēja aiziet garām šā brīža līderiem, kā jau sportā tas notiek. Plānots, ka čempionāts finišēs maijā, jo nedēļā pēc Lieldienām spēles kārta nenotiks. Tajā nedēļā sākumskolas un ģimnāzijas šahistu  izlases  papildus trenēsies, lai  5.aprīlī  piedalītos starpnovadu skolu  sacensībās šahā. Pēc tam atkal turpināsim cīņas Grobiņas šaha čempionātos. Vēl labākajiem Grobiņas šahistiem plānojas Kurzemes reģiona skolēnu Šaha olimpiāde Ventspilī, sadraudzības spēles ar Rucavas pamatskolu. Latvijas skolēnu Šaha olimpiādē, kas notiks maijā Rīgā,  jau vietas , izcīnot 3.vietu,  janvārī notikušajās skolēnu sporta spēlēs Kuldīgā ir nodrošinājuši – ĒRIKS un MARKUSS APENĪŠI, EDURDS VĀRNA. Pārējiem ir iespēja tikt pirmajā trijniekā Kurzemes reģiona skolēnu Šaha olimpiādē un arī maijā doties  uz Rīgu. Lai šahistiem veiksme cīņās pie šaha galdiņa! Galvenais, lai ir prieks spēlējot un  veidojot skaistas figūru kombinācijas.

Rudīte Bērziņa

Bildēs var ieskatīties šeit un tās ir pieejamas līdz 20.maijam (R.Bērziņa).

 

 

Matemātika mākslā – māksla matemātikā

     Skolēnu brīvdienas ir laiks, kad skolotāji var vairāk veltīt laiku, lai izglītotos, dalītos pieredzē un mācītos viens no otra. 12.martā, pirmdienas rītā kolēģus no Grobiņas sākumskolas un ģimnāzijas uz radošu nodarbību “Matemātika mākslā - māksla matemātikā” aicināja matemātikas un fizikas skolotāja Inese Ķepale.  Uz nodarbību ierasties iedrošināja arī piezīme, ka iepriekšējas zināšanas mākslā un matemātikā nav nepieciešamas, bet līdzi jāņem cirkulis, zīmuļkrāsas un vēlme radoši darboties.

    Nodarbības vadītāja kolēģus sagaidīja radošai darbībai atbilstošā gaisotnē, skanot vieglai fona mūzikai. Nodarbības sākumā klātesošie interesenti tika iepazīstināti ar nodarbības gaitu un gala rezultātu, kurš katram dalībniekam būs īpašs, atšķirīgs, atbilstošs katra personiskajām sajūtām. ĢEOMETRISKĀ MANDALA – vārds “mandala” tulkojumā no Sanskrita nozīmē aplis vai centrs. Ar apli tiek skaidrota pasaule mums apkārt, savukārt centrs tiek raksturots kā katra cilvēka iekšējā pasaule. Lai izveidotu mandalu, nav nepieciešamas zināšanas matemātikā vai mākslinieka talants. Skolotāja Inese iepazīstināja ar ģeometriskās mandalas konstruēšanas pamatprincipiem, sniedza arī teorētisku matemātisko pamatojumu, kā tēma tiek mācīta skolēniem matemātikas stundās un process var sākties. Atvēlētais laiks rit nemanot, nodarbības dalībnieki veltī sevi radīšanas procesam un brīnums notiek. Nodarbības noslēgumā skolotāji atzīst, ka ir pārsteigti par rezultātu, atklājuši sevī “snaudošu” talantu, ka zīmēšana palīdz rast līdzsvaru un sakārtot domas. Radītās mandalas ir tik dažādas, cik dažādi esam mēs – krāsainas, pavasarīgas enerģijas piepildītas. Paldies par iespēju atklāt jaunas sajūtas un vēlmi radīt!!!

Direktores vietniece Santa Karule

0a72804b-cabd-4d94-a7e6-21cca99b656d.jpg 0abe2abc-568f-4f2b-a349-95669d3d6efa.jpg 1ee47783-db81-45f1-965b-4f2afe3ffa4e.jpg 3acc5df4-9ec8-47b8-9fd1-4fa1e0602bd6.jpg 6003d5b7-2d76-4789-b3b4-bb75ba01a1d6.jpg 637b2f88-03a8-4f12-8674-844d4591e509.jpg 9f5693c4-0086-40cf-949d-dab4ff264d49.jpg IMG_0656.JPG IMG_0657.JPG IMG_0658.JPG d8dda4dc-d492-4693-9a6e-7f7342d9b98d.jpg

 

 

Citādā diena - 7.marts

Sīkāk aprakstus un bilžu galerijas skatīt šeit!

Ekonomikas pēcpusdiena Grobiņas ģimnāzijā

27.februārī Grobiņas ģimnāzijā notika vēl nebijis pasākums - ekonomikas pēcpusdiena novada 9.klasēm, kura koordinatore bija skolotāja Ilze Kāle. Galvenais pasākuma mērķis bija jauniešos radīt ieskatu dažādajās ekonomikas nozarēs un arī iegūt noderīgu informāciju. Pasākumu vadīja projekta “Esi līderis” jaunieši.

Pasākuma struktūra bija savādāka nekā ierastā skolas vide - ekonomikas nozares bija sadalītas pa stacijām, kurās jaunieši bija dažādi izpaudušies un sagatavojuši uzdevumus tā, lai tos varētu veikt ar aizrautību.

Stacijā “Menedžments” jaunieši noskaidroja, kas ir menedžments, vadīšanas tipus, kā atšķiras līderis no vadītāja, kā arī bija iespēja izpildīt testu un noskaidrot savu atbilstību nākotnē kļūt par vadītāju.

Lietvedības stacijā tika pasniegts plašs informācijas klāsts, kas noderēs nākotnē rakstot CV vai darba pieteikumu, kā arī tika iegūtas praktiskās iemaņas lietišķo dokumentu noformēšanā.

Savukārt stacijā “Lietišķā etiķete” bija īpaši piedomāts pie praktiskā, nevis teorētiskā - meitenes bija sagatavojušas galda piederumus, kas bija jānoformē atbilstoši lietišķās etiķetes prasībām.

Jaunieši arī ieguva ieskatu biznesa plāna rakstīšanā un ideju ģenerēšanā ar samērā mazu sākuma kapitālu.

Grāmatvedības stacijā tika pasniegta ļoti plaša informācija par uzņēmumu budžetu un kapitālu.

Stacijā “Likumdošana” tika veidoti plakāti par tiesībām, kādas jauniešiem ir pašlaik. Bija iespēja arī izpausties un atklāt kādas tiesības viņi vēlētos ievest un darīt sev pieejamas, ja būtu tāda iespēja.

Arī mārketinga stacijā jaunieši varēja radoši izpausties, veidojot reklāmu un vizītkartes.

Pasākuma beigās katrs jaunietis, kas bija piedalījies ekonomikas pēcpusdienā, saņēma apliecinājumu.

Grobiņas ģimnāzijas 9.c klases skolniece Ance pasākumu vērtē atzinīgi:

   Šajā otrdienā man bija lieliska iespēja piedalīties ekonomikas pēcpusdienā, kas norisinājās mūsu skolā. Grobiņas ģimnāzijas komandā bijām pieci cilvēki - es, Amanda ,Roberts, Luīze un Krista. Devāmies izzināt un uzzināt par ekonomiku nedaudz tuvāk 7 stacijās.

 Katra stacija bija unikāla, uzdevumi un teorētiskās zināšanas bija ļoti radoši un interesanti pasniegtas. Manuprāt, šis pasākums visiem dalībniekiem sniedza noderīgu ieskatu uzņēmējdarbībā. Man ļoti patika atmosfēra, kas valdīja starp atvērtiem jauniešiem. Visas stacijas bija ļoti interesantas. Veidojām reklāmu, taisījām vizītkarti, mācījāmies rakstīt CV. Kārtīgi izsmējāmies, kad nācās veidot biznesa plānu ar 10 eiro starta kapitālu. Sākumā mūsu idejas bija ļoti vienkāršas, un, visticamāk, peļņu nenesošas, taču Luīzei radās lieliska ideja par pasākumu vadīšanu. Tā nu tapa mūsu biznesa plāns, kurā apkopojām idejas, uzskaitījām riskus.

 Noteikti varu teikt, ka ieguvu plašu un noderīgu ieskatu ekonomikas nozarēs, piemēram,  likumdošanā, menedžmentā, grāmatvedībā. Mani ļoti ieinteresēja menedžmenta joma, un vēlos to izpētīt nedaudz vairāk.

Ance ir nonākusi pie atziņas, ka  iesaistoties dažādos pasākumos var papildināt zināšanas un iegūt jaunu pieredzi.

 “Es ieteiktu katram izmantot dotās iespējas, iesaistīties aktivitātēs, paplašināt savu redzesloku, un novērtēt apkārt sniegto.”

Arī paši “Esi līderis” jaunieši bija pozitīvi noskaņoti un labprātīgi iesaistījās ekonomikas pēcpusdienas tapšanā, veltot tam savu brīvo laiku. Jaunieši bija atvērti dažādiem jautājumiem, ko uzdeva 9.klašu skolēni un priecājās par to, ka varēja likt lietā savas zināšanas un uz tiem atbildēt.

 

                                                                                    12. b klases skolniece Alises Bauže

20180227_142324.jpg 20180227_142339.jpg 20180227_142351.jpg 20180227_142357.jpg 20180227_142519.jpg IMG-20180228-WA0000.jpg IMG-20180228-WA0002.jpg IMG-20180228-WA0006.jpg IMG-20180228-WA0013.jpg IMG-20180228-WA0015.jpg

Iemācies sapņus pārvēst par mērķiem

 

Iemācies sapņus pārvēst par mērķiem.

Neļauj saviem sapņiem palikt tikai par sapņiem.

Nemeklē īsākos ceļus, īsākie un vieglākie nav domāti tev — tu vari vairāk!

Skolā ir aizvadīts ikgadējais Žetonu  vakars, un katrai 12.klasei tie ir īpaši svētki. Šajā vakarā kopā ir katra jaunieša ģimene, klāt pieskaitot pašus divpadsmitos un skolotājus.

Šī gada žetonu vakara tēma bija "Atmiņu vilciens"

 2. martā vakarā divpadsmitie ar patiesu sirds siltumu  stāstīja savus atgadījumus no skolas laikiem, uzklausīja vecāku sagatavoto dzejiski muzikālo priekšnesumu. Ikkatram, skolotāju sniegtais žetons, piederību skolai darīs īpašu - atmiņām bagātu. 

 Lai tā arī notiek, lai mūsu skola ir tā vieta, uz kuru gribēsies atbraukt, satikt cilvēkus, ar kuriem esi pavadījis kopā daudzus gadus!

Lai piederību veido labas attiecības ar skolasbiedriem un skolotājiem!

 

Lai pietiek spēka, pārvarot saspringto eksāmenu laiku!

 

12.a klases audzinātāja Dace Tomsone