Notikumu un sajūtu dienasgrāmata „Nordplus” projektam

               Ir 20.janvāris, drīz būs pusnakts. Visi projekta „Nordplus” dalībnieki nepacietīgi skolas 

autostāvvietā gaida, kad no ziemeļu valstīm – Islandes, Zviedrijas un Somijas – ieradīsies viņu jaunie ģimenes locekļi. Atbrauc autobuss, kurā ir 12 ārvalstu jaunieši un 6 skolotāji, cilvēku masa dubultojas, katrs cenšas atrast kādu pazīstamu acu pāri. Pē

 

c pāris apskāvieniem un draudzīgām sasveicināšanās frāzēm jaunieši dodas uz savām jaunajām mājām iepazīt savu latviešu ģimeni. Visi ir noguruši, rīt agri jāceļas, taču tas neattur no vēlajām nakts sarunām un pāris krūzēm piparmētru tējas.

Svētdiena, diena, kad katrs pats izvēlas, kā to pavadīt. Viena daļa to pavada ar ģimeni, otra – ar draugiem, dodoties dažādos piedzīvojumos, piemēram, iepazīstot Rīgas Motormuzeju, slidojot, ejot uz kino ar citiem ‘’NORDPLUS” projekta dalībniekiem, apmeklējot baletu koncertzālē „Lielais dzintars” vai vienkārši staigājot 

 

pa mežu.

 

Pirmdienas rīts. Vannasistabā ir par vienu zobu birsti vairāk, un rīta rutīna sākas 15 minūtes agrāk, lai parūpētos ne tikai par sevi, bet arī paspētu nodrošināt visu nepieciešamo savam viesim. To izdarīt ir viegli, jo esam pilni patīkama satraukuma, un gulēšana pārmaiņas pēc nav pirmajā vietā.

Ierodoties skolā, satiekamies ar pārējiem projekta dalībniekiem, lai dotos uz pirmo projekta sapulci aktu zālē. Skolēni, kuri iepriekšējā mācību gadā aizceļoja uz Islandi, kavējas atmiņās par lieliski pavadīto laiku ledus zemē, skatoties direktores Lailas Urbānes prezentēto videoklipu. Skola patīkami pārsteidz ziemeļvalstu viesus, uzdāvinot katram vienu aproci ar latviešu rakstiem, kas uzreiz tiek apsieta ap roku.

Protams, aizbraucot uz citu valsti, ir jāiepazīst tās valoda, par to parūpējas latviešu valodas skolotāja Kristīne Strīķe, kura novada stundu Bērnu un jauniešu atpūtas centrā jeb zaļajā namiņā. Tieši tur pēc 40 minūtēm visi jaunieši tiek iesaistīti dažādās iepazīšanās aktivitātēs.

Pēc kāda laika laukā ir sācies pamatīgs sniega putenis, taču mēs no tā nebaidāmies un ejam uz Grobiņas Sporta centru, kur divas stundas spēlējam sporta spēles, kā basketbolu, tautasbumbu un futbolu, bez apaviem. Pēc sportošanas ir jāuzņem enerģija, to darām skolas ēdnīcā. Kad visi ir laimīgi un paēduši, pulcējamies foajē, lai ietu uz autobusa pieturu un brauktu spēlēt boulingu Liepājā. Pēc aktīvi pavadītās dienas dodamies pie Terēzes Treimanes no 11.a, lai veiksmīgi noslēgtu vakaru: ēdam picas, spēlējam biljardu un dzeram gāzētus dzērienus.

Lai ārvalstu skolēni iepazītu Grobiņas ģimnāzijas skolas ritmu, mēs, ņemot viesus līdzi, apmeklējam pirmās trīs mācību stundas. Skolotāji ir sagatavojuši stundas tā, lai tajās būtu iesaistīti arī mūsu ārzemju draugi. Otrdienā sākas nopietnā projekta daļa, kad tiekam sadalīti grupās un intervējam četru restorānu īpašniekus, iegūstam ieskatu par restorānu piedāvājumiem un organizatoriskiem jautājumiem. Saņemto informāciju no restorāniem un kafejnīcām “Barons”,  “Darbnīca”, “Hot Potato” un “Klondaika” apstrādājam un veidojam SVID analīzes, lai nākamajā dienā tās prezentētu restorānu īpašniekiem. Pirms naktsmiera pavadām lielisku vakaru pie Andra Duļķina no 11.a, kārtējo reizi spēlējot spēles un ēdot.

Trešdienas rītā varam nedaudz ilgāk pagulēt un atgūt nedēļā zaudēto miegu. Kad ierodamies skolā, pieliekam pēdējos punktiņus uz “i” mūsu SVID analīzēm un dodamies tās prezentēt aktu zālē. Lai gan uz prezentāciju noklausīšanos bija uzaicināti visu restorānu un kafejnīcu pārstāvji, bet ieradās tikai no „Klondaikas”. Pēc saņemtās kritikas par paveikto darbu visi dodamies ieturēt maltīti, lai saņemtu spēkus pēdējam uzdevumam – SVID analīžu iztulkošanai mūsu dzimtajās valodās. Ap pulksten diviem viegli uzelpojam, jo smagais darbs ir padarīts. Izmantojam brīvo laiku, gatavojoties internacionālajam vakaram, kurā katra valsts prezentē savus nacionālos ēdienus un piedalās viktorīnās par Latviju, Islandi, Somiju un Zviedriju. Latvieši mājās kā cienastu sagatavoja biezpiena bumbiņas, rasolu, maizes zupu, sāļos groziņus un iepirka dažādus našķus, kā zefīrus un dzērvenes pūdercukurā. No Islandes galda baudām aitas gaļas izstrādājumus, no Somijas – lakricu un šokolādi, no Zviedrijas – kaviāru un zivju pastēti. Protams, ēdienu pagaršoja un iesaistījās valstu viktorīnās ne tikai projekta dalībnieki, bet arī viņu ģimenes locekļi. Kad visiem mutes un vēderi pilni, skatāmies sagatavotos videoklipus par ēšanas paradumiem visās projektā iesaistītajās valstīs. Mēs, latvieši, lepojamies ar savām tradīcijām, tāpēc pasākumā esam tērpušies latviešu tautastērpos, vēlāk rādām arī kādu fragmentu no Latvijas Dziesmu un deju svētkiem. Internacionālais vakars beidzas ap pulksten desmitiem, tad arī visi, patīkami noguruši, ejam mājās, lai iekristu savās gultās.

Nākamajā rītā atkal enerģijas pilni, daļa no mums brauc uz Aizputi piedalīties florbola sacensībās, bet pārējie brauc ekskursijā iepazīt Liepāju. Dodamies uz folkloras centru Bāriņu ielā un Ziemeļu fortiem, kur izstaigājam vecos bunkurus un pārvaram bailes no kukaiņiem un tumsas. Noķēruši Liepājas vēju, ierodamies kafejnīcā ‘’Doka pica” un uzņemam enerģiju. Pēc pilsētas apskatīšanas sākas brīvais laiks, ko vieni izmanto, sapērkot suvenīrus no Latvijas, bet citi uzreiz brauc mājās sakravāt koferus un ieturēt pēdējās kārtīgās vakariņas kopā ar ģimeni. Vakaru un pašu projektu noslēdzam Selīnas Dones no 12.b mājā ar mīļām sarunām, citu tautu mūziku un asarām acīs, jo nevēlamies vēl atvadīties. Pulksten divos naktī jau esam pie skolas, un neviens nevēlas kāpt autobusā, tiek veikti pēdējie apskāvieni, un sākas asaru plūdi visas nakts garumā, jo pāris dienās paspējām kļūt par ļoti labiem draugiem.

Lielu paldies sakām skolotājai Indrai Kalniņai, kura deva mums iespēju piedalīties šajā lieliskajā 2 gadus garajā projektā!

 

Projekta dalībnieces

Jolanta un Terēze no 11.a klases

“Spārni 2017”

8. decembrī, Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) pasniedza Eiropas Savienības izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus+ programmas kvalitātes balvas “Spārni 2017”. Par ilgtspējīgu projektu īstenošanu balvas septiņās nominācijās saņēma piecas izglītības iestādes un divas nevalstiskās organizācijas.

Kvalitātes balva “Spārni” ir tradicionāls konkurss, ko VIAA rīko katru otro gadu kopš 2004. gada, lai sekmētu labas kvalitātes Erasmus+ projektu izstrādi un ieviešanu,  novērtētu projektu vadītāju ieguldījumu un veicinātu starptautiskas pieredzes apmaiņu.

 

Nominācijā 2014. gada Erasmus+ stratēģiskās starpskolu partnerības projekts - Grobiņas ģimnāzija par projektu “Kā veicināt izglītības procesa pievilcību 21.gadsimta pusaudžiem?” Īpašs PALDIES ģimnāzijas projektu koordinatorei Indrai Kalniņai par enerģiju, radošumu, cilvēcīgumu aizraujot gan skolēnus, gan skolotājus, gan skolēnu vecākus. Šī pieredze paver citu skatījumu uz pasaulē notiekošām lietām, ļauj novērtēt mūsu Latvijas cilvēku sirds gudrību, vērtības, attieksmi. Atkal esam jaunu izaicinājumu priekšā, darbosimies un sadarbosimies, mēs kopā varam!

20171208_172109.jpg 20171208_172357.jpg 24899043_10207935732870689_2114466114_n.jpg 24899128_10207935751391152_1441061350_n.jpg 24989339_10207935721550406_818291561_n.jpg 24989537_10207935721470404_143576710_n.jpg

Atmiņas par pēdējām dienām Malmē

Pēdējās dienās "Nordplus" projektā  "Baltijas tūrisms" ir gan izglītojoša izklaide nacionālo ēdienu vakarā, kurā katras valsts pārstāvji prezentēja savas valsts ēdienus, gan darbs grupās, ģenerējot idejas, kā attīstīt un īstenot savu biznesa ideju kādai nebijušai aktivitātei Malmē. Bijām arī tramplīna parkā "Bounce", kur kārtīgi izlēkājāmies. Pēdējā dienā katra skolēnu grupa prezentēja savu ideju jaunai aktivitātei Malmē. Grupu darbu izvērtēja un uzklausīja Malmes tūrisma pārstāve.

IMG-20171016-WA0000.jpg IMG-20171016-WA0001.jpg IMG-20171016-WA0004.jpg IMG-20171016-WA0005.jpg IMG-20171016-WA0006.jpg IMG-20171016-WA0007.jpg

Erasmus + projekts Nr. 2014-1-LV01-KA201-000431 „ Kā padarīt mācību procesu interesantu 21.gadsimta pusaudžiem”

   Šajā gadsimtā sadarbība ir kļuvusi par neatņemamu mācīšanās daļu un izglītībā ienāk starppriekšmetu skatījums un integrētā apmācība. Šīs prasības liek skolotājiem mainīt stundu un ārpusstundu mācību metodes, lai padarītu mācību procesu interesantu skolēniem. To mēģināja risināt arī Grobiņas ģimnāzijas koordinētajā Erasmus+ stratēģiskās starpskolu partnerības projektā “Kā padarīt mācību procesu pievilcīgāku 21. gadsimta pusaudžiem” sadarbībā ar partnerskolām no Lietuvas, Vācijas, Itālijas, Grieķijas un Turcijas laikā no 2014.gada 1.septembra līdz 2016.gada 31.augustam.

   Projekta ietvaros notika 6 mācīšanas/mācīšanās aktivitātes partnerskolās, kuru laikā izstrādāja mācību stundas par dažādām projekta tēmām: karjeras izglītība, skolēnu motivācijas paaugstināšana, eksaktie un humanitārie mācību priekšmeti, satura un valodas integrēta apmācība (CLIL) un radošas metodes iekļaujošajā izglītībā, kā arī skolēns - skolēns mācīšanās. Šo aktivitāšu laikā veicināja skolotāju un skolēnu sadarbību, sagatavotās stundas aprobēja starptautiskajās skolēnu komandās, kā arī partneru skolās. Šīs aktivitātes palīdzēja skolēniem apzināties savas mācīšanās stiprās un vājās puses, atrast alternatīvus risinājumus, paust savu redzējumu par emocijām un radošā veidā risināt sarežģītas situācijas. Veicot šo nodarbi, attīstījās skolēnu kritiskās domāšanas prasmes. Tas paaugstināja arī skolotāju pašapziņu, jo ārzemju skolēni un kolēģi vērtēja viņu stundas, kā arī ieteica, ko stundā uzlabot un kā padarīt stundas radošas un interesantas, tādējādi palīdzot skolēniem sasniegt labu akadēmisko rezultātu.

   Šo mācību stundu paraugi un ieteikumi tika apkopoti informatīvajā izdevumā “Mūsdienīga skolotāja rokasgrāmatā”, kura ir pieejama projekta mājaslapā http://erasmusgrobina.lv.

Projekta "Nordplus" sanāksme Zviedrijā

   No 9.oktobra līdz 13.oktobrim Malmē. Piedalās skolēni un skolotāji no Somijas, Islandes, Zviedrijas un Latvijas. Programmas nosaukums "Baltijas tūrisma plāns". 

   No Grobiņas ģimnāzijas uz Malmi devās 11.klases skolniece Rebeka Jozepa un 12.klases skolēni Agnese Tene, Arnis Birze un Sintija Ruicēna, kā arī skolotāji Indra Kalniņa, Ilze Poprocka un Kristīne Strīķe.

   Vakar, projekta 1.dienā, zviedri izrādīja savu pilsētu Malmi, kurā varējām izvējoties un mazliet pasalt. Šodien rīts sākās ar došanos uz Malmes tūrisma centru, kur skolēni prezentēja savu mājasdarbu. Viņi izpētīja Malmes tūrisma piedāvājumu internetā.  Prezentēja tā stiprās un vājās puses, savus ieteikumus tā uzlabošanā. Pēcpusdienā skolēni darbojas jauktās grupās un izstrādā vienu tūrisma piedāvājumu jauniešiem. Rīt tā ideja būs jāprezentē pārējiem.

IMG-20171010-WA0000.jpg IMG-20171010-WA0015.jpg IMG-20171010-WA0016.jpg IMG-20171010-WA0017.jpg IMG-20171010-WA0018.jpg IMG-20171010-WA0019.jpg IMG-20171010-WA0020.jpg IMG-20171010-WA0021.jpg